Voluntariatul continua


Poveste de iarna cu sponsori, voluntari si o biblioteca

Anul 2011 a fost declarat Anul International al Voluntariatului. Sub acest pretext s- a produs schimbarea la fata a bibliotecii si Domnul Mihai Eminescu a fost comemorat la cei 122 de ani de absenta din viata noastra asa cum se cuvine. Cand din Fantana au inceput sa tasneasca primele picaturi de cunoastere, primii vizitatori care au venit sa o admire, au fost niste oameni respectabili si de suflet, prieteni ai bibliotecii. Ca niste gazde bune ce suntem, nu i-am lasat sa se bucure prea mult la fantana, ci i-am invitat sa le prezentam biblioteca inclusiv fata nevazuta a ei, mai precis bolile cronice de care suferea de multi ani institutia noastra.

Bine am facut pentru ca aceste persoane sunt foarte sensibile si cu un simt civic foarte dezvoltat. Dupa ce au trecut in revista bolile de care sufera biblioteca au decis sa doneze o cantitate de parchet. Zis si facut ! La cateva zile a si aparut masina cu parchet.Ne-am bucurat noi mult si bine , dar bucuria ne-a fost de scurta durata. Eram in plina vara, muncitorii in constructii aveau de lucru, iar cei dispusi sa lucreze, culmea, cereau bani! De unde voluntari pentru o lucrare atat de speciala si in volum atat de mare?

Doamne, numai Tu singur stii ce a fost in sufletul nostru din iunie pana in decembrie 2011 !

Faceam tot felul de calcule si scenarii. Ca sa punem parchet, trebuiau mutate rafturile, mutam rafturile, dar cu peretii ce facem, raman asa crapati si macerati de trecerea zecilor de ani? Daca mutam rafturile , inapoi nu le mai putem pune pentru ca erau foarte vechi si prinse in fel si chip, riscam sa se desfaca in orice moment!

Cu inimile stanse, in tandem am plecat la acesti prieteni de suflet ai bibliotecii sa le  povestim ce temeri avem. Am gasit intelegere si ne-au promis ca ne vor ajuta cu toate materialele necesare pentru a repara si zugravi biblioteca.Foarte frunos, aveam de toate, dar resursele umane lipseau cu desavarsire !

In preajma Craciunului m-am intalnit cu o cunostinta de-a mea, fost elev-cititor pe vremea cand eram bibliotecara la Deleni. Am schimbat cateva amabilitati si am inteles ca a venit acasa din Germania sa petreaca sarbatorile de iarna, dar e mare plictiseala pe la noi si ca nu stie cu ce-si va umple timpul dupa sarbatori. Las’ca stiu eu, mi-am zis in gand ! I-am propus sa ne ajute sa zugravim si sa punem parchet intr-o camera. A fost de acord cu conditia sa mai aduca doi prieteni care erau in aceeasi situatie cu el.

Pe data de 9 ianuarie 2012 am inceput aceasta lucrare. De la o camera s-au facut trei, aproape 100 de metri patrati. Despre plictiseala nici vorba ! Era de munca din greu!

Domnul ing. Mircea Mihailescu, un vechi prieten si sponsor al bibliotecii noastre, a fost avertizat din timp ca vom avea nevoie pentru nu stiu a cata oara de ajutorul domniei sale si unde nu reuseam noi, intervenea dumnealui si problemele se rezolvau! A facut rost de mijloc de transport dus –intors pentru a aduce si a returna schelele de la Frumusica –Botosani, a facut rost de nisip in doua randuri, telefoane peste telefoane si cand deznadajduiam ne citea si ne talmacea texte din Bilblie- biblie donata tot de dansul si fam Dima. Cel mai frumos pasaj din Biblie pe care ni l-a citit si talmacit pe cand eram la grea suferinta sufletesca a fost Ecleziastul, Cap 3

Cu rugaciune, cu telefone, cu ras, cu plans, Dumezeu ne-a trimis in cale oameni fara de care nu am fi reusit pe timp de criza si de iarna grea sa o scoatem la capat!

Multumesc tuturor sponsorilor generosi care au facut posibila aceata lucrare! Multumesc celor care au muncit din greu in acele zile! Multumesc tuturor celora care ne-au incurajat si au fost alaturi de noi:

Hriscu Mihai- Maxut, Deleni- voluntar

Hriscu Ion – Maxut, Deleni- voluntar

Mihai Ciprian-Torino, Italia-voluntar

Primaria Oras Harlau

SC Adige SRL

Iacobet Ghiorghita- nisip

Fotea Constantin

Dragan Radu

Curca Didina

Ursache Ion

Silion Neculai

Fintinaru Ionut – transport schele

Vornicu Maria-  Hospis

Harbuz Gheorhe- CIA

Cernescu Vasile- transport mochete

Mihail Vrabie- Erbiceni- mocheta hol

Brahnea Lenuta

Foarte greu am scris acest articol, deoarece persoanele care ne-au ajutat cel mai mult, adica sposorii pricipali si baiatul din Deleni, venit in concediu din Germania   au tinut ca identitalea lor sa sub anomimat.

Ce a iesit? Pe viscol, pe frig? Las la latitudinea fiecarui cititor al blogului

Fotografiile sunt sugestive. Parca este o alta biblioteca.

Toata aceasta lucrare a durat o luna de zile. La terminarea lucrarii, atat eu cat  si  colega mea eram numai bune de paciente la spital (efort, curent, praf, umezeala, stess, program prelungit). Eu ma abtin de a merge la medic pentru ca nu vreau sa-i dau  satisfactie unei doamne asistente care m-a avertizat sa nu zugravim in toiul iernii, ca de ma imbolnavesc iar, nu ma mai ingrijeste  cu atata drag (si gratis ) ca data trecuta cand am zugravit exteriorul bibliotecii.

Published in: on 20 Februarie 2012 at 16:34  Comments (7)  

The URI to TrackBack this entry is: https://bibliotecaharlau.wordpress.com/2012/02/20/voluntariatul-continua-3/trackback/

RSS feed for comments on this post.

7 comentariiLasă un comentariu

  1. Super Tare !!!!!!!!!!! BRAVO Julia and ”The Team”!
    Sunteti un exemplu de urmat, …………dar, carcotasa din mine, nu poate sa nu comenteze faptul ca de cand e Blogul Bibliotecii Harlau, aproape nicio alta unitate din oraselul mic, dar cocket ( cu efortul sustinut al edililor locali poate fi si mai cocket), nu a urmat exemplul vostru : cel de a infiinta un Blog! …… …………………..sa fie oare teama ca nu o sa poata concura cu voi???( dupa articolul si pozele postate, este de inteles,…… este nevoie de multa munca si implicare ).
    In timpurile noastre, este aproape imperios necesar existenta unei informatii sustinute a activitatilor, noutatilor , etc .,pe ”calea” internetului.
    Inchei mesajul cu urmatorul coment: avem un exemplul clar, ca daca exista VOINTA si IMPLICARE , se poate !
    Ps: daca mesajul postat de mine , a deranjat pe cineva din cei care vizioneaza acest blog, sa considere aciditatea din mesaj, ca pe o PROVOCARE , nu ca un repros sau comentariu rautacios.

    O zi frumoasa si sa fiti indragostiti ca tot suntem in saptamana de Dragobete.

  2. Dinspre biblioteca din Harlau vad ca vin numai vesti bune! Felicitari!

  3. BRAVO pt efortul tuturor, oamenilor cu suflet mare, bibliotecarelor deopotriva. Generozitatea timpului ,,donat,, actului final al binelui aproapelui este incomensurabila. Atunci cand oferi in primul rand e nevoie de bunavointa. Daca am fi mai buni, am duce-o mai bine…

  4. Omul sfinteste locul! Felicitari pentru noua fata a bibliotecii! Parafrazand o vorba a cronicarului: Si la Harlau, traiesc oameni, cu simt civic si iubitori de cultura si de frumos! Pacat ca sunt atat de putini!

  5. Felicitari pt munca depusa!Marile realizari nu se fac prin forta ci prin perseverenta,iar un”AJUTOR”adevarat e greu de gasit,dificil de parasit si imposibil de uitat!

    • catre mirela bezedica: mirela, nu dau de tine pe FB te am gasit doar aici cu numele asta!! ce moda cu numele barbatul!!!(hi hi hi ) cred ca esti tu verisoara mea , nu ne am vazut de 20 de ani ..daca esti tu mirela buburuzanu, cere prietenia pe facebook la manuela-adriana gaina;te pup si sper ca merge prin calea asta!!! daca nu , sper ca cineva care vede messajul acesta te informeaza de cautare!! multumesc pt ajutor


Lasă un răspuns

