Voluntariat sub anonimat


Toti primim cadouri chiar de ne plac sau nu ne plac, de sunt oferite din inima sau din obligatie, le primim si multumim.

Aseara,  treceam pe langa biblioteca(dupa ora inchiderii) si atentia mi-a fost atrasa de niste zgomote. Am incetinit pasul si m-am apropiat precauta de gardul viu sa vad ce se intampla.Primul gand a fost ca e vre-un infractor.”Infractorul” nu era nimeni altul decat vecinul bibliotecii, Marian Brahnea, elev in clasa XII D la Grupul Scolar Tehnic din Harlau, ” inarmat” cu o grebla, o lopata si un tomberon.L-am salutat si l-am intrebat ce face. Mi-a raspuns foarte dezamagit ca voia sa ne faca o surpriza , un fel de cadou mai special si ca eu l-am descoperit.Gestul lui ar fi vrut sa ramana in anonimat si mi-a explicat timid si cam incurcat ca el frecventeaza destul de des Centrul Internet si asa a inteles el sa se revanseze fata de noi bibliotecarele, facand curat in gradinita din fata bibliotecii.Daca nu il surprindeam si intamplarea a  facut sa am aparatul foto asupra mea, m-as fi intrebat multa vreme „oare cine a grabit venirea primaverii?”

Am cugetat mult asupra acestui gest si mi-am adus aminte ca am citit undeva ca Dostoievski credea cu tarie ca actul de voluntariat are in spate fundamente egoiste, ca multi oameni se inscriu ca voluntari din lipsa de ocupatie, pentru a trece mai usor printr-o perioada mai grea, pentru ca da bine si aduce notorietate.

Acest gest(cadou) a lui Marian valoreaza mai mult decat poate fi spus in cuvinte.

Dostoievski un pic s-a cam inselat, mai sunt si voluntari care vor sa ramana in anonimat.



Published in: on 10 Februarie 2011 at 12:15  Lasă un comentariu  

The URI to TrackBack this entry is: https://bibliotecaharlau.wordpress.com/2011/02/10/voluntariat-sub-anonimat/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Lasă un răspuns

